Monday 16 June 2008

The Periwinkle



Since Yuss adopted this 2 kids kat atas ni, Yuss rasa hidup ni banyak berubah. And now after dah jaga diorang, Cadbury and Ferrera, Yuss percaya kepada pet therapy. Kedua-duanya benar-benar merubah sikap dan perangai Yuss, walaupun mungkin pada skala kecil. Dari seorang yang bersikap panas baran, Yuss rasa diri Yuss sekarang banyak bersabar. Dan jika panas baran datang sekalipun, dengan melihat telatah, perangai, and raut wajah mereka sudah cukup untuk melegakan perasaan marah dalam badan ni.

Cadbury and Fererra jugalah yang membuka mata Yuss untuk tidak terlalu rigid, tidak terlalu taksub, tidak terlalu strict pada rutin harian hidup Yuss. Mungkin Yuss ade OCD syndrome, Obsessive Compulsive Disorder or whatever lah diorang panggil. Semuanya mesti tersusun, teratur, dan tepat dan tak boleh diubah. But, sejak ade mereka ni, Yuss banyak kurangkan perangai ni. More relax, biarkan diorang selerakkan the house, main-main and sometimes rosakkan barang. Kids! What do you expect kan from diorang? Hehehe... And kekadang tu still kencing merata-rata. Sapa kata Yuss tak mengamuk, but still... Semuanya under control. Yuss learn alot from this budak-budak.

And at the same time, merekalah juga pelengkap 'keluarga' Yuss. Rasa cukup sempurna. Ada partner yang sporting. Ada Cadbury Periwinkle. Ada Ferrera Periwinkle. =)

Photo by Dino

No comments: