Tuesday 5 May 2009

Hitam untuk Perak


7 Mei 2009 berkemungkinan besar akan menjadi antara Hari Paling Bersejarah untuk rakyat Negeri Perak Darul Ridzuan sepanjang zaman.

Sama-samalah kita 'menghitamkan' diri untuk demokrasi. Sama ada demokrasi terpimpin (bak kata P. Ramlee dalam filem 3 Abdulnya), atau demokrasi cara BN, atau demokrasi cara PR, demokrasi akan tetap kekal demokrasi jika kita terus percaya kepada sistem demokrasi yang sedia ada.

Mahkamah hanyalah antara rumah yang disinggahi demokrasi di Perak hari ini. Pokok pangkalnya, rumah rakyatlah yang menjadi penentu sebenar sama ada sebuah demokrasi itu akan terus kekal dan berdiri teguh di bumi Perak atau sebaliknya.

Marilah kita berdoa supaya demokrasi selamat di Perak. Yuss tidak percaya kepada sistem 2 Menteri Besar seperti sekarang ini.

Satu BN, satu PR... Ape ke heynye ni Yeop!

Langkah terbaiknya? Mungkin dengan mengembalikan demokrasi itu kepada rakyatnya melalui pilihanraya semula. Mungkin.

Pakailah baju hitam ke, seluar hitam ke, sarung tetek warna hitam ke, seluar dalam hitam ke, naik kereta warna hitam ke, minum kopi 'o' ke, cat badan kaler hitam ke, janji ada 'hitamnya' kita pada 7 Mei nanti.

Yuss teringat iklan rokok Perilly's di kaca TV semasa zaman budak2 dulu. Dengan branding imej hitamnya, ditambah pula dengan kereta Porche hitam sebagai penghias iklannya... Fuhhhh.... Bergaya sungguh. Walaupun kesudahannya kita tahu ianya boleh membunuh. ;)

Photo by Google

No comments: