Saturday 21 March 2009

Blogger Baru: Nik Aziz

[Terbaru, 26 Mac]
Laman blog Nik Aziz ialah http://blogtokguru.com

[Posting Asal]
Nik Aziz dilaporkan akan melancarkan blognya sendiri pada 26 Mac ini, seperti dalam laporan Utusan Malaysia tiga hari yang lepas. Yuss terlepas pandang.

Alhamdulillah... Bertambah meriah lagi nampaknya dunia blog tempatan.

Yuss teringat ketika zaman media2 massa di negara kita cuba 'menyerang' dunia blog sebagai tempat bercambahnya fitnah dan penuh penipuan. Tak ada satu pun yang betul kononnya. Lihat sahaja nasib Raja Petra yang dikambing-hitamkan.

Suatu 'zaman' yang Yuss anggap sebagai 'zaman gelap' orang2 kerajan. Zaman takut tak bertempat. Sebabnya belum cuba belum tahu.

Tapi sekarang, kita boleh melihat betapa ramainyalah orang2 BN sendiri yang menjadi blogger. Baru tahu penangannya macam mana kan?

Bagi Yuss, pandangan atau idea selalunya datang dan pergi tanpa idea. Kerana permulaan satu cerita kerap bermula dengan suatu idea. Dan permulaan cerita inilah yang memerlukan tempat untuk dipersembahkan. Blog ialah antara pentasnya.

Mereka yang hendak berfikir, mereka yang hendak berkongsi pemikiran, memblog ialah antara jalan istimewa idea mereka disatukan bersama. Oleh sesiapa sahaja. Untuk sesiapa sahaja.

Tak semestinya ia mesti menyakinkan, tapi sekurang-kurangnya, jika kita dapat mencuit minda seseorang untuk berfikir, itu sudah boleh dikira cukup baik.

Itu sebab Yuss memblog.

Kerana, dalam suatu idea, tidak ada idea yang bersifat kosong.

Kerana, dalam suatu pandangan, tidak ada pandangan yang bersifat kosong.

Semuanya berpunca dan bersebab.

Yuss terus memblog.

1 comment:

Yuss said...

Thanks marisol/Joannah. =)